Vilniaus Karoliniškių muzikos mokykloje 2019 m. sausio 30 d. įvyko VI-asis muzikos pedagogų seminaras Muzikos teorijos mokymas: patirtis ir inovacijos ir vėl sukvietęs daugelį muzikos istorijos ir teorijos mokytojų iš įvairiausių Lietuvos muzikos mokyklų. Šiemet daugiausia buvo aptarti improvizacijos ir muzikos sąsajų klausimai, tuo pačiu įterpti pranešimai ir apie visiems itin svarbias problemines situacijas: kokybišką egzaminų struktūravimą bei psichologinius mokytojų ir mokinių bendravimo iššūkius.
Vytauto Barkausko (Vilniaus Karoliniškių muzikos mokyklos mokytojas, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Kino ir Teatro katedros docentas) pranešime Improvizacija muzikos pamokoje: teoriniai ir praktiniai aspektai atskleista viena dažniausiai pastaruosius keletą metų studentų ir dėstytojų tarpe analizuojama tema. Pranešimo metu pateikti improvizacinio darbo su vaikais metodai, kaip antai, praktikoje itin vertinama šokio, judesio ir muzikos samplaika bei estafetinis užduočių atlikimas.
Rūtos Bernatonytės (Vilniaus Algirdo muzikos mokyklos solfedžio mokytoja ekspertė) pranešime Solfedžio pagrindinio ugdymo programos pasiekimų patikrinimas: patirtis ir aktualijos pateikti asmeniniai pastebėjimai apie vaikų psichologinį pasirengimą egzaminui. Ypatingai pabrėžiamas kuo mažiau streso vaikams sukeliantis egzamino struktūravimas, įgyvendinimas. Mokytoja Rūta Bernatonytė akcentavo pernelyg laike ištęsto egzamino trūkumus, tuo pačiu ji siūlė siekti racionalaus ir apgalvoto egzamino užduočių klasifikavimo pagal kiekvieno vaiko individualizuotą gebėjimų solfedžio disciplinai lygį.
XXI a. mokytojų ir mokinių bendravimas atspindi nemažai opių psichologinių problemų. Apie moksleivių dvasinės ir fizinės sveikatos ryšį, kurio kokybė dažnai priklauso nuo mokytojo šiuolaikiškų bendravimo įgūdžių savo pranešime Vaikų ir paauglių psichoemocinių problemų sprendimai, bendradarbiaujant įvairių sričių specialistams kalbėjo Psichikos sveikatos centro vedėja, VšĮ Karoliniškių poliklinikos gydytoja psichiatrė, VU Medicinos fakulteto Psichiatrijos klinikos lektorė Virginija Karalienė. Dažnas mokytojų ar auklėtojų psichologinis smurtas ir sovietinis pedagogikos modelis darželiuose ar mokyklose šiandieniniams vaikams gali sukelti skausmingas patologijas – rimtas fizinės sveikatos komplikacijas. Noras muzikuoti – tai vaikų pasirinkimas, o nepamatuotų pedagogo asmeninių ambicijų įgyvendinimas. Kaip teigė psichiatrė Virginija Karalienė – “aukime kartu su vaikais”
Seminaro pabaigoje Juozo Tallat Kelpšos populiariosios muzikos fortepijono mokytojas, Vilniaus Kolegijos Menų ir kūrybinių technologijų fakulteto Ritminės muzikos katedros lektorius Andrej Polevikov savo atviroje pamokoje Individualios darbo su mokiniais metodikos pristatymas-praktikumas. Aktyvūs ritmo lavinimo būdai, realios galimybės visus stebino scenoje atliekamu praktiniu darbu, kolektyviniu ritminių pratimų improvizavimu. Džiugu, jog šis jaunas pedagogas pademonstravo puikų ir jautrų bendravimą su mokiniais atviros pamokos metu bei pristatė ne vieną įdomų ritminę koordinaciją tobulinantį metodą.
Teko dalyvauti kaip klausytojai ar lektorei visuose šešiuose Vilniaus Karoliniškių muzikos mokyklos organizuotuose Muzikos teorijos mokymas: patirtis ir inovacijos seminaruose. Tikrai džiugu, kad šios mokyklos muzikos teorijos mokytojai stengiasi tęsti šią begalo įdomią ir gražią seminaro tradiciją. Linkiu gyvuoti dar ne vienerius metus.
Straipsnį rašė mokytoja Brigita Jurkonytė
Atnaujinta: 2024-12-10